Cea mai frumoasa si mai bine organizata etapa, din ultimii 3 ani, in cadrul CNI Viteza pe Aeroport.
http://picasaweb.google.ro/fsimina/EtapeleIIISiIVCNIVitezaPeAeroport0230102010#
Avand in vedere ca in urma cu o saptamana a avut loc ultima etapa de la liga I si supermoto, practic Andrei a fost in “priza”, doar ca oboseala acumulata in atatea concursuri si antrenamente incepea sa-si spuna cuvantul.
Luni ( imediat dupa etapa de supermoto) Andrei a facut un scurt antrenament cu Fulger. A fost un antrenament “neprogramat” dar a trebuit sa profitam de prezenta lui Balamuc ( de la Bucuresti) care tocmai se intorsese de la ultima etapa ROSBK de la Panonia. Cu aceasta ocazie, chiar daca afara era destul de rece si asfaltul pe pista umed si rece de la ploaia pe care am indurat-o duminica, Andrei a mai profitat de experianta lui Balamuc si a mai invatat anumite lucruri. Pacat ca a fost foarte scurt timpul si deja se intuneca afara.
Apoi, pana sambata, toata saptamana Andrei a fost ocupat cu activitatile scolare si nici noi nu am putut sa plecam mai devreme de la serviciu pentru a-l putea duce pe Andrei la antrenamente.
Luni ( imediat dupa etapa de supermoto) Andrei a facut un scurt antrenament cu Fulger. A fost un antrenament “neprogramat” dar a trebuit sa profitam de prezenta lui Balamuc ( de la Bucuresti) care tocmai se intorsese de la ultima etapa ROSBK de la Panonia. Cu aceasta ocazie, chiar daca afara era destul de rece si asfaltul pe pista umed si rece de la ploaia pe care am indurat-o duminica, Andrei a mai profitat de experianta lui Balamuc si a mai invatat anumite lucruri. Pacat ca a fost foarte scurt timpul si deja se intuneca afara.
Apoi, pana sambata, toata saptamana Andrei a fost ocupat cu activitatile scolare si nici noi nu am putut sa plecam mai devreme de la serviciu pentru a-l putea duce pe Andrei la antrenamente.
Dimineata zilei de sambata ne-a gasit foarte relaxati (si noi ne miram) si resemnati. Cu totii ne-am zis: “ce-o fi o fi” mai ales ca stiam ca Turbo nu face fata la viteza pe linie dreapta (mai ales dupa solicitarea l-a care l-am supus in urma cu o saptamana) iar cu Fulger stiam ca Andrei va merge mult mai bine decat ne propusesem la inceput de an. Singurul lucru care ne “incurca” putin era racoarea de afara dar pe parcursul zilei soarele si-a mai facut aparitia dintre nori, cat sa se mai incalzeasca putin afara.
Antrenamentele libere si cronometrate au fost asa cum deja ne-a obisnuit si anume Andrei a reusit sa obtina cel mai bun timp la juniori III si al 2-lea timp al juniori II.
La ora 15 era programat sa inceapat cursele etapei III si programul a fost respectat ceas. A fost pentru prima data in ultimii 3 ani cand s-a respectat fara nici un fel de intarziere, programul de desfasurare a curselor din cadrul campionatului de viteza pe aeroport.
La juniori III chiar daca spre surprinderea noastra Andrei a luat un start foarte bun, plecand primul, in prima curba ( un ac de par) evita coleziunea cu rivalul sau care intrase pe interior ( destul de riscant zic eu), este obligat sa iasa din trasa, i-a curba larg si pierde timp. Din pacate nici nu a mai resusit sa recupereze prea mult, diferenta dintre cum mergeau motocicletele pe linie dreapta find vizibila. Oricat tragea Andrei de el, Turbo nu putea sa mearga mai intins si mai repede. Andrei termina aceasta cursa pe locul II si practic orice sansa de a mai castiga campionatul este spulberata. Mare a fost supararea si mahnirea dar… asta-i viata si din pacate cineva mai trebuie si sa piarda. Ne parea rau pentru cat efort s-a depus si cata cheltuiala (insuficienta insa pentru al face pe Turbo mai performant ).
La juniori II lucrurile au stat cu totul altfel. Andrei a luat un start bun si in aceasta cursa (desi el penduleaza cu picioarele pana sa plece - inca nu ajunge bine jos cu picioarele cand sta pe motocicleta) si dupa o cursa foarte buna termina pe locul 3, la distanta de o roata de locul 2. Doar cei de la linia de sosire au vazut cine pe ce loc a terminat cursa, asa de stransa a fost lupta. Pentru noi a fost un succes si ne-am bucurat sa vedem ce frumos si curat a parcurs Andrei aceasta cursa. Parca plutea pe pista si au fost multi dintre motociclistii consacrati deja, care au apreciat acest lucru la Andrei.
Trebuie sa mentionez ca sambata, cu ocazia curselor etapei a III –a, au fost inregistrate si alte suprize (pe langa locul III al lui Andrei de la juniori II). La clasa 85c, Vlad Neaga ( micutul care a facut legea si la supermoto 85c) desi debutant in acest an , a obtinut locul II la aceasta clasa de 85c si astfel a reusit, si de aceasta data, sa “incurce” in mod serios socotelile celor de la Steaua. Mai mult, daca ar motocicleta lui ar fi fost pregatita pentru aceasta cursa (pasul era reglat pentru supermoto si deci nu se “intindea “ pe linie dreapta – la fel ca Turbo), Vladut ar fi pus serioase probleme ocupantului locului I deoarece a fost pe primul loc mai bine de jumatate din cursa.
O alta supriza a fost aradeanul Alexandru Gorgeny, tot debutant, aflat pentru prima data intr-o competitie, a reusit sa se claseze pe locul II la SBK debutanti. Mai mult, a reusit sa faca fata “atacurilor” si incercarilor de depasire ale lui Lucian Popovici – un pilot experimentat si cu multi ani de competitii in spate.
Facand un bilant al zilei de sambata si al etapei a III disputate, pot spune ca Andrei si-a facut destul de bine “treaba” . Eram obositi cu totii, Tavi seara a avut o criza foarte urata de fiere si cu toate astea asteptam cu nerabdare sa vina ziua de duminica si implicit ultima etapa a acestui campionat dar si a anului competitional.
Duminica dimineata a fost foarte rece. Atat de rece incat copiii dupa ce au efectuat tura de Warm- Up s-au plans ca le-au inghetat mainile pe ghidonul motocicletelor. Soarele insa a reusit ca pana la ora 10,30 cand era programata prima cursa din concurs ( juniori III – unde participa si Andrei) sa se incalzeasca cat de cat.
La fel ca si sambata Andrei din nou are un start bun si din nou greseste . Fortand intrarea in “acul de par” pe interior, adversarul sau trece inainte Andrei nereusind sa mai recupereze si termina cursa pe locul 2. Juniorii II i-au adus la Andrei un loc 3 bine meritat chiar daca adversarii directi si-au facut tot felul de modificari la motociclete iar unii dintre ei chiar le-au schimbat.
Inainte de cursa de la juniori II (cu Fulger) am avut ceva emotii deoarece tocmai atunci decola chiar de langa pista de concurs, un avion ce avea la bord parasutistii care ulterior au efectuat salturi demonstrative. Pentru ca toata dimineata Andrei abia astepta sa vada cum se sare cu parasuta, imi era frica sa nu cumva sa ramana absorbit de imaginea cu avionul ce decola si sa uite de strat, semafoare, etc. Nu s-a intamplat asa Andrei reusind unul dintre cele mai bune starturi de pana acum. Din nou, modul in care a mers in cursa i-au adus pe langa clasarea pe locul 3, multe laude din partea celorlalti motociclisti dar si a spectatorilor care au fost in numar destul de mare.
Salturile parasutistilor la punct fix ( chiar pe platoul din fata pistei si a liniei de start) a fost admirata de toata lumea ( sportivi si spectatori). A fost frumos si mie mi-au dat fiori de emotie. Copiii au fost entuziasmati!
Si de data asta cei doi debutanti, Vlad Neaga din Timisoara si Alexandru Gorgeny din Arad au reusit sa se claseze pe locul II la clasele unde au participat. Alex a participat si el cu nr.7 ( numarul care il aveam de rezerva pentru Andrei)- se confirma ca nr.7 al lui Andrei este un numar norocos.
Festivitatea de premiere a fost foarte reusita, cum de altfel a fost toata organizarea din cele 2 zile iar prezenta fetitelor care au inmanat cupele castigatorilor l-au facut pe Andrei sa imbratiseze pe una dintre ele ( erau prea dragute ca sa ratezi o asemenea ocazie).






