luni, 2 august 2010

Locul II la Juniori III si locul IV la juniori II - etapa I liga II CNI Viteza pe Aeroport Caransebes



Prima etapa de la liga II - viteza pe aeroport s-a incheiat. Nu suntem tocmai bucurosi de rezultat dar ne gandim ca a fost doar prima etapa si deci zarurile nu au fost aruncate definitiv.
Mai este timp de recuperat punctele pierdute iar sansele la podiumul national inca nu sunt ratate. In liga aceasta am pornit cu stangul dar speram sa terminam in forta si mai bucurosi decat suntem acum. Dar sa povestim de la inceput toata experiente de aeroport Caransebes:
Dupa ce chiar si joi seara Tavi impreuna cu Soso, Bita, Zoli au facut ultimile verificari ale motoarelor iar vineri dimineata, sub supravegherea aceleasi echipe tehnice Andrei a facut un scurt antrenament, am incacat iar totul in bieta noastra masina si la pranzam plecat spre Caransebes iar in jur de ora 19 am fost deja pe aeroport. Speram sa reusim sa dam cateva ture de recunoastere dar fiind cei de la clase mari pe pista (seniori) nu ne-am agitat crezand ca sambata pana la ora 11 cand incepeau inscrierile Andrei ar fi reusit sa dea macar turele necesare pt. setarea motorului adaptat conditiilor de pista si atmosferice de la Caransebes ( noi am venit cu setari de motodrom si pt. Arad ).


Cateva imagini cu pista de la Caransebes - locul de desfasurare al concursului:


Din pacate ne-am inselat foarte tare. Nefiind nici unul dintre organizatori,sambata dimineata cei de la Steaua au hotarat sa se intre pe pista si credeam ca cel putin se va face ceva organizat: juniori cu juniori si seniori cu seniori , mai ales ca difera traseul intre cele 2 categorii ( juniorii au pista mai scurta). N-a apucat Andrei sa dea 3 ture ca aparut un motociclist senior si desi i s-a explicat sa aiba rabdare macar 10 min. pana termina copiii si este apoi libera pista, a intrat peste ei si a inceput balamucul: mari, mici, unii pe tura lunga altii pe tura scurta ( lucru de altfel foarte periculos pt. ca la un punct unde se reintalneau traseele, cei mari veneau lansat de pe o trasa foarte lunga iar cei mici intrau pe pista comuna dintr-un viraj ac de par). Automat l-am scos pe Andrei afara si cu atat am ramas. Alti copii au riscat si m-am mirat de inconstienta parintilor mai ales ca la un moment dat 2 copii erau lansati pe linia dreapta si taman atunci salvarea facea manevre ( pusa de-a latul pistei) de parcare. Eu una am fost socata de ce se putea intampla si ma mir ca atitia parinti nu au reactionat ( in primul rand suntem parinti si abia apoi mecanici, antrenori, sustinatori, etc).

M-am enervat foarte tare si recunosc ca poate am si intrecut masura cu circul pe care l-am facut dar.... Am vrut sa abandoman acest concurs si chiar ne-am facut bagajele de plecare . Andrei insa a plans de suparare si si-a dorit sa participe asa incit pana la urma l-am inscris in concurs.
O alta problema pe care am avut-o a fost ca ne-am bazat pe acel chioşc cu racoritoare, cafea etc. care era amplasat in anii trecuti inca din ziua calificarilor. Greseala!!! Nici o sursa de apa rece in toata zona ( pardon era la cca. 1 km ceva teava – nu stiu cat de potabila ca noi doar ne-am spalat cu apa de acolo). Noroc ca am avut un termos in care am avut inspiratia, sambata dimineata, sa pun apa rece in el si asa Andrei a putu sa bea apa rece dar cu portia ca sa-i ajunga pana seara. Nu puteam pleca cu masina in oras sa cumparam apa pentru ca programul nu s-a respectat ceas si au fost situatii in care sportivii au ratat intrarea pe pista la antrenamente libere sau cronometrate.

La ora 13 si ceva minute bune( dupa ce sta echipat la linia de plecare mai bine de 10 min. deoarece inca nu erau steagurile toate unde trebuie si arbitrii mai aveau neclariti de rezolvat) Andrei intra 10 min. la antrenamente libere cu KTM –ul si apoi dupa 10 min. de pauza ( pe calduri de peste 35 grade la nivel asfalt) intra tot 10 min. antrenamente libere cu Mitraki-ul. Avand in vedere pista de acolo acele 10 min. inseamna aproximativ 7 ture de pista. Tavi … seteaza motoarele daca ai filmat exact ce anume este ok sau nu. Setari am facut ceva dar… urmatoarea intrare pe pista a lui Andrei a fost la ora 18 ( deja era ceva mai racoare si au aparut si ceva nori – alte conditii). De data asta a fost si mai interesant: Andrei a facut cronometratele unele dupa altele. Practic a sarit de pe o motocicleta pe alta si am apucat sa-i stergem sudoarea care-i curgea pe fata). Desi a mers bine ceva tot nu a fost ok caci nu a scos timpi buni la calificari (nu i-am vazut insa afisati nicaieri deci nu-i cunosc nici acuma). A doua zi Andrei pleca de pe ultimul loc in ambele concursuri.


http://www.youtube.com/watch?v=oqDVtSmbj4Q - antrenamente libere juniori III
http://www.youtube.com/watch?v=BlJ2LZhWVJg - antrenamente libere juniori III

Desi a mers bine ceva tot nu a fost ok caci nu a scos timpi buni la calificari (nu i-am vazut insa afisati nicaieri deci nu-i cunosc nici acuma). A doua zi Andrei pleca de pe ultimul loc in ambele concursuri.




Noaptea de sambata spre duminica a plouat iar duminica dimineata ne-am temut de norii apasatori care acopereau cerul. Am scapat de ploaie (ceva picuri au fost) dar „distractia cu concursul” a continuat.

Partea de Warn-up s-a respectat ca si ora doar ca din nou au fost puse 10 min. in care trebuiau sa se incalzeasca simultan juniori III si juniori II ( clasele la care mergea Andrei). Din nou ne-am dus cu ambele motociclete si din nou Andrei a sarit de pe o motocicleta pe alta. Nici macar in al 12 ceas nu am putut regla nimic pt. ca nici noi nu stiam unde sa mergem: sa –l urmarim pe Andrei pt. a sesiza eventuale nereguli la motor ( carburatia reglata, calcatura, etc), sa stam pe faza cand vine si sare de pe una pe alta, etc. Si de data asta ( la alte clase) au fost piloti care au ratat intrarea pe pista – programul, bata-l vina, iar a fost modificat. Culmea este sambata seara am si intrebat daca ramane valabil si mi s-a spus ca da pt. ca duminica inainte de cursa intreband un arbitru mai nu ne-am luat la bataie, el fiind deja stresat de cati il intreaba si zicand ca este acelasi dar ce avea el pe hartie era altceva de ce aveam noi. Ne-am inteles ca” tutu cu mutu” si in final Andrei a intrat in cursa de juniori III ( cu KTM-ul) la ora 11 fata de 10,30 cum stiam noi initial.


La start alta dandana. La linia de grupare (de unde pleaca pilotii catre linia de start) dl. Mihailescu de la Steaua instruieste pe cei 2 concurenti ca la start li se va da un tur de incalzire si apoi se regrupeaza la linia de start si de acolo plecare in cursa, start la semafor. Tavi era linisti ca pana da Andrei tura de incalzire are timp sa mearga la linia de start. Gresit!! Nu a mai fost nici o tura de incalzire, a fost direct start in cursa si ….. Andrei l-a ratat. A plecat mult in urma celuilalt si.. desi a recuperta foarte mult din diferenta nu a reusit decat sa treaca al 2-lea. Diferenta dintre ei la final a fost mai mica decat o motocicleta mica.

Dupa aprox. 15 min. vine startul la juniori II unde Andrei a participat cu Metrakit-ul. Aici nu a respectat deloc indicatiile primite ( trasa pe linia dreapta pt. a putea apoi depasi in curba) si mentinerea turatiei la motor ( inainte de cursa Tavi i-a schimbat un pinion si calcatura era diferita de cum era Andrei obisnuit). As zice ca si gresea lui Tavi este – Andrei are doar 8 ani si poate nu intelege din prima astfel de indicatii sa le zicem „tehnice”. Rezultat la final de cursa: locul IV si din nou foarte aporape de locul III.

Dezamagire mare pentru noi. Il felicit pe Andrei ca de data asta s-a purtat barbateste si nu a plans deloc chiar daca la cort tatica-sau i-a tinut o morala sanatoasa. Eu schimb a varsat lacrimi toata ziua mai ales cand la clasa de 85cm ce credeti ca vad: motocicleta cu care a concurat cel care l-a batut pe Andrei la juniori II ( clasa de 50cm)participa la clasa mai mare ( 85 cm) cu un pilot care are si vreo 40 kg. in plus. Desi Tavi zice ca este posibil pe mine nimeni nu ma poate lamuri ca motocicleta respectiva era ok tehnic pt. clasa de juniori II mai ales ca la 85cm termina pe locul II si cum a rulat pe pista… eu am luat foc de nervi. O fi ea noua dar ceva tot nu este OK si chiar v-as ruga sa va dati cu parerea ( poate gresesc eu dar poate nu – sa fiu cu inima impacata macar).











Asta a fost aventura de la etapa I liga II – viteza pe aeroport. Urmatoarea etapa este in acest week-end in aceeasi locatie.